Ongekend veel roltrappen
De vijf stations die het project omvatten zijn het Centraal Station, Station Rokin, Station Vijzelgracht, Station De Pijp en Station Europaplein. Binnen deze locaties worden de onderzijden van de roltrappen voorzien van 90 minuten brandwerend bekleding. De stations samen tellen 91 roltrappen, waarbij de grootste roltrap 45 meter lang is. Naast de montage van het brandwerend plaatmateriaal worden ook de houten balklagen door van de Aa geconstrueerd. Deze constructieve balklagen worden nauwkeurig berekend en uitgetekend. Nog niet eerder zijn er zoveel vrachtwagens vol hout binnen een project verwerkt. Ook het transport van het materiaal wijkt af van de gebruikelijke manier, deze worden op dit project namelijk heel passend per trein aan- en afgevoerd.
Werkzaamheden plus
Naast de bekleding van de roltrappen worden binnen de stationslocaties diverse situaties, waaronder wanden, plafonds en staalconstructies, brandwerend bekleed. Al deze werkzaamheden vinden plaats op gemiddeld 30 meter onder de grond.
Wilt u meer informatie over dit project?
Project van: | Van der Aa |
Branche: | Overheid, openbaar vervoer |
Locatie: | Amsterdam |
Opdrachtgever: | VIA bouwcombinatie (Visser & Smit Bouw en Imtech Building Services) |
Beeldmateriaal: | Benthem Crouwel Architects |